Köpvillkor

När du beställer varor från VPkollen AB bekräftar du att du som konsument har läst, förstått och accepterat de köpvillkor som följer nedan.
Du måste vara 18 år eller äldre för att handla hos oss.

Köp

Vid beställning över Internet träffas avtal om köp när du tryckt på knappen "Skicka beställning".

Priser

Anges i SEK inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag kunden gör sin beställning. När du kommer till kassan och väljer land ser du vad frakten kostar.

Leveransvillkor/Kostnad

Leveranstid se aktuell information på startsidan. Om en vara inte kan levereras p.g.a exempelvis slutförsäljning meddelas kunden via e-mail.

Orderbekräftelse

Du får en automatisk orderbekräftelse på mail.

Leveranssätt

Vi levererar din beställning via DHL eller post. Tyngre paket, över 2 kg skickas via DHL. Leverans sker till ditt närmaste serviceställe för Posten/DHL. Det är köparens ansvar att se till att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos Posten/DHL, samt ser till att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet. Vid ej uthämtat skrymmande brev/paket förbehåller vi oss rätten att debitera kostnaden för frakt om varan skickas igen till kund. Skrymmande brev har en liggetid om 14 dagar på Post/Servicestället. Skulle du som kund inte fått ditt paket inom dessa 14 dagar kontakta oss omgående.

Betalningsalternativ

Vi fakturerar  alla våra kunder med 10 dagar kredit

Identifiering, anpassning och riskbedömning

Vi utför kreditbedömning  vid alla köp från VPkollen och det krävs därför att korrekt personnummer ifylles skall varan skickas till annan adress är där  köparen är skriven kontrolleras denna adress.

Transport

Om varan skadas eller kommer bort under transporten står i första hand transportören för betalningsansvaret och i andra hand VPkollen AB

Reklamationer

Skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel vara/fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart på e-mail så vi kan rätta till detta. Bifoga gärna bilder om någon vara är defekt och försök att beskriva felet så detaljerat du kan. Ersättningsleveransen sker naturligtvis helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott utlöses ej av oss. Reklamation vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut. Läs mer om garantier på http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCategoryId=1674&lngArticleId=125

Personuppgifter

Vi är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss. Vi kommer att lagra dessa digitalt för att förenkla vidare försäljningar, behålla vår kundrelation samt till marknadsföringsändamål. Vi kommer ej att sälja eller överlåta dessa till tredjepart. Om du önskar ändring av uppgifterna eller radering ur registret, ber vi dig kontakta oss.

 

 

Sajtbolagets webbplatser använder cookies för att förbättra och anpassa ditt besök på vår webbplats. Genom att klicka på \"Jag accepterar-knappen\" samtycker du till att cookies används. Läs mer om cookies